هدف پژوهش حاضر بررسي تأثير باورپذيري مارك تجاري بر وفاداري و رفتار خريد مشتريان با رويكرد محصولات بهداشتي است؛ بدين منظور ميزان باورپذيري يك مارك تجاري خاص، بين مصرفكنندگان و ارتباط آن با وفاداري و رفتار خريد مشتريان سنجيده شده است. در اين پژوهش از مدل «ميزان باورپذيري مارك تجاري» مطرح شده توسط سوئيني و سوايت كه اين هفت بعد را دارد، استفاده شده: ميزان باورپذيري مارك تجاري، تداوم، وفاداري، رضايت مشتري، ميل به تغيير مارك، رفتارخريد مشتريان و توصيه خريد آن به ديگران. اين پژوهش توصيفي و از نوع پيمايشي و ابزار مورد استفاده براي آن پرسشنامه است. روايي پرسشنامه به تأييد مشاوران آماري رسيده و پايايي آن نيز 4/95% برآورد شده است. نتايج تحليل دادههاي جمعآوري شده نشان ميدهد، ميزان باورپذيري اين مارك تجاري در ميان محصولات همانند خود، از نظر مصرف كنندگان رضايت بخش نيست بلكه مصرف كنندگان آن ـ كه درآمد ماهيانه آنها پايينتر از 500 هزار تومان در ماه است- بهدليل پايين بودن قيمت اين محصول، اين مارك را برگزيدهاند.