شنبه 18 آذر 1391 بررسي وضعيت سيستم‌هاي اطلاعات بازاريابي شركت‎هاي متوسط و بزرگ صنايع غذايي

چكيده :

هدف پژوهش حاضر بررسي تأثير باورپذيري مارك تجاري بر وفاداري و رفتار خريد مشتريان با رويكرد محصولات بهداشتي است؛ بدين منظور ميزان باورپذيري يك مارك تجاري خاص،‏ بين مصرف‌كنندگان و ارتباط آن با وفاداري و رفتار خريد مشتريان سنجيده شده است. در اين پژوهش از مدل «ميزان باورپذيري مارك تجاري» مطرح شده توسط سوئيني و سوايت كه اين هفت بعد را دارد،‏ استفاده شده: ميزان باورپذيري مارك تجاري‌،‏ تداوم،‏ وفاداري‌،‏ رضايت مشتري‌،‏ ميل به تغيير مارك،‏ رفتارخريد مشتريان و توصيه خريد آن به ديگران. اين پژوهش توصيفي و از نوع پيمايشي و ابزار مورد استفاده براي آن پرسشنامه است. روايي پرسشنامه به تأييد مشاوران آماري رسيده و پايايي آن نيز 4‎/95% برآورد شده است. نتايج تحليل داده‌هاي جمع‌آوري شده نشان مي‌دهد،‏ ميزان باورپذيري اين مارك تجاري در ميان محصولات همانند خود،‏ از نظر مصرف كنندگان رضايت بخش نيست بلكه مصرف كنندگان آن ـ كه درآمد ماهيانه آنها پايين‌تر از 500 هزار تومان در ماه است- به‌دليل پايين بودن قيمت اين محصول،‏ اين مارك را برگزيده‌اند.


 دانلود مقاله
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر