در اين مطالعه ايجاد ارزش خرده فروشي، درآمد و سود آوري خردهفروشان را توسط محافظت كردن خردهفروشان از رقبا افزايش ميدهد. تصوير ذهني فروشگاه مبتني بر ارزش خردهفروش است. بر اساس شواهد تجربي اين ادبيات تصوير ذهني فروشگاه را بهعنوان پيشبيني كننده براي ارزش خرده فروشي پيشنهاد ميدهد. در اين مقاله مبناي تجربي و نظري كه تأثير ابعاد تصوير ذهني فروشگاهي منتخب را روي ارزش خردهفروشي نشان مي-دهد، مورد مطالعه قرار داديم. در چارچوب مفهومي مبتني بر اينكه تصوير ذهني فروشگاهي با سه بعد از ارزش خرده فروشي شامل آگاهي خرده فروش، تداعي معاني خردهفروش و كيفيت درك شده خردهفروش مرتبط و اين ابعاد سپس با وفاداري نسبت به خردهفروش مرتبط است. با استفاده از آزمونهاي تجربي مدل معادلات ساختاري به بررسي فرضيههاي پژوهش پرداختيم. نتايج تأثير مثبت ابعاد تصوير ذهني فروشگاهي شامل راحتي، قيمت درك شده، تسهيلات فيزيكي، خدمات كاركنان و عوامل نهادي شده بر ابعاد ارزش خرده فروشي، ابعاد تصوير ذهني فروشگاهي را بهعنوان پيشبيني كننده ارزش خردهفروشي نشان ميدهد .