چهارشنبه 22 آذر 1391 بررسي تأثير ابعاد تصوير ذهني فروشگاهي بر ارزش خرده فروشي مشتريان فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي(رفاه، شهروند و هايپر استار) در سطح شهر تهران

چكيده :

در اين مطالعه ايجاد ارزش خرده فروشي،‏ درآمد و سود آوري خرده‎فروشان را توسط محافظت كردن خرده‎فروشان از رقبا افزايش مي‌دهد. تصوير ذهني فروشگاه مبتني بر ارزش خرده‎فروش است. بر اساس شواهد تجربي اين ادبيات تصوير ذهني فروشگاه را به‌عنوان پيش‎بيني كننده براي ارزش خرده فروشي پيشنهاد مي‌دهد. در اين مقاله مبناي تجربي و نظري كه تأثير ابعاد تصوير ذهني فروشگاهي منتخب را روي ارزش خرده‌فروشي نشان مي-دهد،‏ مورد مطالعه قرار داديم. در چارچوب مفهومي مبتني بر اينكه تصوير ذهني فروشگاهي با سه بعد از ارزش خرده فروشي شامل آگاهي خرده فروش،‏ تداعي معاني خرده‎فروش و كيفيت درك شده خرده‎فروش مرتبط و اين ابعاد سپس با وفاداري نسبت به خرده‎فروش مرتبط است. با استفاده از آزمون‌هاي تجربي مدل معادلات ساختاري به بررسي فرضيه‌هاي پژوهش پرداختيم. نتايج تأثير مثبت ابعاد تصوير ذهني فروشگاهي شامل راحتي،‏ قيمت درك شده،‏ تسهيلات فيزيكي،‏ خدمات كاركنان و عوامل نهادي شده بر ابعاد ارزش خرده فروشي،‏ ابعاد تصوير ذهني فروشگاهي را به‎عنوان پيش‌بيني كننده ارزش خرده‌فروشي نشان مي‌دهد .

 دانلود مقاله
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر