دوشنبه 27 آذر 1391 بررسي وضعيت سيستم‌هاي اطلاعات بازاريابي شركت‎هاي متوسط و بزرگ صنايع غذايي

چكيده :

اين پژوهش به‌منظور شناخت وضعيت فعلي و نقاط ضعف نظام اطلاعات بازاريابي شركت‎هاي متوسط و بزرگ صنايع غذايي انجام شده است. نظرها و مدل‌هاي مختلفي هم از مطالعات پيشينه‌ي پژوهش و هم از طريق مصاحبه با خبرگان جهت انتخاب مدل جمع‌آوري شد كه اغلب آنها به‌دليل ارتباط مستقيم با موضوع آسيب‌شناسي سازماني غيرقابل استفاده بودند. از اين‌رو تنها بر روي مدل‌ها و شيوه‌هاي پژوهش مورد استفاده در مطالعات سيستم-هاي اطلاعات بازاريابي تمركز شد و در نهايت مدل مك لوود و راجرز،‏ به‌خاطر فراواني استفاده از آن و همچنين جامعيت متغيرهاي مورد بررسي،‏ مبناي اجراي اين پژوهش قرار گرفت. به‌دليل حساسيت و اهميت نقش بازاريابي در صنايع غذايي،‏ شركت‎هاي متوسط و بزرگ فعال در اين صنعت،‏ به‌عنوان جامعه‌ي آماري پژوهش تعريف شدند. داده‌ها از طريق پرسشنامه و از 120 نمونه شامل مديران و كارشناسان بازاريابي شركت‎هاي منتخب،‏ گردآوري شد و پس از تجزيه و تحليل اطلاعات و تبيين وضعيت موجود و نقاط ضعف نظام بازاريابي،‏ راهكارهاي بهبود در دو سطح دولت و بنگاه‌ها ارايه شده است. برخي از مهم‌ترين ضعف‌هايي كه شناسايي شدند،‏ بروز نبودن امكانات و تجهيزات كامپيوتري،‏ نارسايي در عمليات سازمان بازاريابي،‏ ضعف در حمايت مديريت و دسترسي ناكافي به منابع اطلاعات بازاريابي هستند.

 دانلود مقاله
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر